Gezond terug naar school met deze 5 tips.

05/09

Gezond terug naar school met deze 5 tips.

Gezonde tussendoortjes voor thuis of op school zijn belangrijk voor kinderen. Met deze 5 tips maak je snelle tussendoortjes die kinderen fantastisch vinden.

 1. Overheerlijke smoothie

Smoothies zijn lekker en gezond, maar bovenal kinderen zijn er dol op. Wat dacht je van een smoothie met braambes en framboos? Twee vruchten die deze periode van het jaar volop geteeld worden door lokale telers. Altijd vers en top van smaak!

Bereiding: Je gooit een handvol braambessen en frambozen in een blender. Voeg een glas melk toe, alles even laten blenden en klaar.

Heerlijk als ontbijt of na een lange dag op school.

 

2. Kiwibes

De kiwibes of mini-kiwi is een heerlijk tussendoortje. Deze zoete, groene bessen zijn gezond, rijk aan vitaminen en perfect om mee te geven naar school. Probeer zeker ook eens de bio-variant!

 

3. Vruchtenmoes

Maak een vruchtenmoes door fruit te pureren. Overheerlijk op een boterham, wrap of pannenkoek. Hierin passen zowel appelen, peren als rood fruit.

 

 4. Fruitpralines

Fruitpralines scoren altijd. Doop stukjes fruit in gesmolten chocolade en plaats ze in de koelkast. Niet volledig gezond, maar wel verdiend na een lange dag school.

 

 5. Verrassend fruit

Voor kinderen kan fruit altijd nog leuker gemaakt worden. Fruitspies zijn lekker en makkelijk om te maken. Kies enkele verschillende stukken fruit en prik ze op een stokje. Het is een leuke manier om kinderen nieuwe soorten fruit te leren kennen.

 

Naast de traditionele fruitspies kan je ook creatief zijn met fruit. Wat dacht je van appel in de vorm van een uil of aardbei in de vorm van muisjes? Hier vind je alvast enkele creaties die kinderen fantastisch vinden.

 

Bron: www.gezondheid.be