Lekker én gezond snacken? Yes we can!

30/05

Lekker én gezond snacken? Yes we can!

We kennen allemaal het gevoel : je hebt honger, maar het is nog lang geen etenstijd of het is al laat ’s avonds? Dan is het makkelijk om naar de koeken, chips of andere ongezonde snacks te grijpen. Als je van deze slechte gewoonte af wil, dan kan je die ongezonde snack vervangen door een stuk fruit of groenten. Op zoek naar een origineel tussendoortje? Probeer dan zeker eens de volgende snacks, voor thuis of op het werk. 

Je kan bijvoorbeeld deze lekkere groentesnacks met een leuke twist als tussendoortje maken. Heb je al een keer bloemkool popcorn gemaakt? Bloemkool is rijk aan vitamine C: 100 gram bloemkool bevat ongeveer 30% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine C. Eet je niet graag bloemkool, maar wil je toch graag je weerstand boosten met vitamine C? Dan kan je een rode paprika eten, want een grote rode paprika bevat ongeveer 300% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid vitamine C. Doe roomkaas, guacamole of een ander dipsausje op de paprika voor een heerlijk tussendoortje. Er is ook een gezond alternatief om chips te vervangen: aubergine Parmezaanchips. 

Heb je liever fruit als tussendoortje? Ook voor de zoetebekjes onder ons hebben we enkele suggesties. Je kan bijvoorbeeld stukjes peer met ricotta maken. De peer kan je best niet schillen, want net de schil bevat een schat aan vitamines. Eet je liever appels? Dan kan je eens appelschijfjes met pindakaas proberen of traditionele chips vervangen door appelchips. Grote honger? Maak dan een super deluxe fruitwrap maken met al je lievelingsfruit van eigen bodem. Onze tip : met enkele stukjes appel, peer en aardbei kan je alvast niet missen ;-)