Stiekem gezond

30/09

Stiekem gezond

Heb je thuis een moeilijke eter of ben je zelf een moeilijke eter die niet graag groenten eet, dan kan je proberen om (stiekem) groenten toe te voegen aan je gerechten. Je kan niet alleen groenten toevoegen aan voor- en hoofdgerechten, maar je kan ook makkelijk groenten aan desserts toevoegen. Met deze tips krijgen ook moeilijke eters hun dagelijkse portie groenten moeiteloos binnen. 

De makkelijkste manier om meer groenten te eten, is in soep of in een gemixte (spaghetti)saus. Je kan ook gepureerde bloemkool aan kaassaus toevoegen. Onopvallend en zeer effectief. Je kan pasta vervangen door groentenpasta, bijvoorbeeld gemaakt van courgette of komkommerOf geef je zelfgemaakte pizza een gezonde touch door bloemkool of andere groenten in de saus of het deeg te verwerken. Ook voor vleesliefhebbers is er een makkelijke manier om meer groenten te eten, je kan groenten toevoegen aan gehakt voor gehaktbrood, gehaktballen of burgers. De smaak te pakken? Ga dan voor een 100% groenteburger. 

Je kan ook een gezondere variant maken van lekker zoete gerechten. Zo kan je onder andere rode biet, spinazie of courgette aan pannenkoeken toevoegen om ze een heerlijk gezonde touch te geven. Als je gezondere, minder suikerrijke smoothies wil, voeg dan enkele groenten en fruit toe. Even smakelijk en eens zo gezond! Wil je toch liever een zoetere variant? Dan kan je altijd babyspinazie toevoegen aan een smoothie met blauwe bessen of frambozen. De kleur van de bessen maskeert de kleur van de baby spinazie. Je kan groenten ook verwerken in koekjesdeeg of in een chocoladetaart. Wist je dat rode biet enorm lekker combineert met chocolade? 

Op zoek naar inspiratie? Bekijk zeker onze receptpagina!